Wednesday, 29 February 2012

Mama

Assalamualaikum..
Mama, Wani mntk maaf..
Mungkin Wani x pernah ungkap secara direct yg wani sgt sygkn mama..
sebab wani ni segan! hehe
tapi wani tnjukkn syg wani pd mama dgn perbuatan..
wani nk mama tau wani sygkn mama sgt2!
mama, wani rase mcm wani x nk je pergi jauh2 lagi..
ape yg wani rase, wani nk dok umah dgn mama, nk jaga mama..
wani sedih bila pegi jauh2 ni..
org x tau, mama x tau..
xde sape tau..
Allah je tau..
Wani taip ni pn smbil menitis air mata wani mama..
mama, xde mama yg terhebat selain mama..
xde mama sekuat mama..
xde mama sepenyayang mama..
biarlah hdup mati wani bersama mama..
Wani nk kerja baik2, kumpul duit, Wani nk hantar mama pergi haji..
Bila mama marah, kdg2 wani protes.. tp wani mesti fikir semula knp wani perlu protes kn..
mama mrh utk kbaikan wani..
mama..
mama doa kan wani selamat di dunia dan akhirat eh,,
wany nk balas jasa2 mama sementara wani masih berpeluang utk lakukan nya..
Wani hari2 doa supaya Allah pnjgkn umur mama, smg Allah sembuhkn sgla pyakit mama..
smg mama sentiasa dilindungi di mana pn mama berada..
mama, wani sygkn mama..
lebih dr sgla2nya mama..
Maafkn wani, mama.. ='(

Wednesday, 22 February 2012

Rezeki aku!!

Assalamualaikum rakan2..


Baru je hari tu result exam utk degree keluar..
Target aku x tercapai..
Tapi alhamdulillah lulus 100%..
Aku x sehebat yg lain, tapi aku ada kelebihanku sendiri..


Aku x sepandai mereka, tapi ada kepandaianku sendiri..
Strategi belajar kne ubah..
Masa2 yg ada kne rajin study..
Mcm lect aku ckp, sehari dlm 4 jam mesti kne ulangkaji..
Malam kol 12 mesti tido..
Exercise jgn lupa!
Madu madu madu!!! Sangat penting ye rakan2!
Ape2 pn, kita usaha kuat2 sem yg seterusnya..
Tiada yg mustahil utk berjaya!!
Saya boleh!! Semestinya boleh!!
InsyaAllah..
Buat 'kamu', tahniah sbb dekan lagi sem ni! 
Saya doakan kita sama2 berjaya eh.. 
Saya syg awak!

Saturday, 18 February 2012

Ini Ruang Hatiku

Salam kawan2 sekalian..
What's on my mind now?
Lets talk about me n 'him' tonite..
'He' is a person who really understand me, appreciate me, knows what da best for me n for us..
'He' never stop to advice me, give me some strength to let me know that he always beside me.. 
Tq awak utk smua pengorbanan awak pd saya.. 
Mmg x terhitung dek jari, x terhitung juga tinggi nye keikhlasan awak..
Saya sering kali berdoa agar Allah beri sy pluang utk trus mencintai awak, dan dicintai awak sepanjang hidup kita..
InsyaAllah jodoh kita sentiasa berpanjangan dan sy tahu, Allah tau ape yg tbaik utk kita..
"I'll stay by ur side" just a simple word, but too much meaning for us..
Everythings happen come with the reason, and the things always make we more understand each other..
Allah tidak akan menguji hambanya sekiranya kita x mampu menerima ujian itu..
Awak, kita sama2 tanam sifat sabar dan tabah dgn lebih dalam lagi eh..
Saya harapkan yg terbaik dari awak, dan saya harapkan sy dpt jadi yg terbaik utk awak..
InsyaAllah..
Awak, selagi Allah masih bg sy peluang dan kesempatan, saya nk ckp saya syg awak!! 
Terima kasih awak sbb awak byk sgt tlg saya x kira masa sy ssh atau senang..
Bila sy ssh, nk mntk tlg, awak x pernah lari laju2 tinggalkn saya.. hehe.. 
Tapi awak berlari sepantas kilat menuju ke arah saya..
Terima kasih awak..
Kita doa sama2 tau..
Saya syg awak!

Thursday, 9 February 2012

Hati dan Perasaan

Assalamualaikum kawan2..
Selamat malam buat semua..


Kehadiran coretan saya pd mlm yg sgt hening ini barangkali lebih skema atau lbih kepada isi hati saya sendiri..
Knp? Ape dh terjadi pada saya?
Jawapannya sgt mudah, Allah sedang menguji saya dgn memberi rasa yg kurang enak di dlm hati saya..
tujuannya utk melihat sama ada hambaNya masih mengingatinya atau sudah lalai dgn urusan duniawi..


Saya hambaNya yg sgt lemah, yg sering kali jatuh bila hati dilanda badai.. Tapi lupakah saya kepada Pencipta?
Mengapa saya perlu mengeluh dgn segala yg berlaku?
Kadang2 kita acap kali rase stress, tension, serabutnye!!
kan?
Kita terlalu memikir mcm mana klu mcm ni? klu mcm tu plak mcm mn?
Tapi kte lupa yg Allah menentukan segalanya..
Memohon la kepada Allah, krn Dia saja yg tau ape yg tbaik buat kita..
Dimana pun kita, jgn la kita lalai tanpa mengingatiNya..
Ya Allah, aku bermohon dgn rase rendah diri, Kau ampunilah segala dosa2ku, dosa2 ibu bapaku, dosa2 kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat.
Kau bantulah kami di setiap langkah kaki kami..
Kau peliharalah kami agar sentiasa di bawah keredhaanMu.
Kau permudahkan lah urusan kami di dunia juga di akhirat..
Amin..