Sunday, 28 October 2012

Speechless for the whole day

Assalamualaikum..

Hari ini hari yg sgt2 buat aku bersedih..
oh Tuhan, dugaan ape yg KAU turunkan buat dirinya..
Aku harap dia akan sentiasa redha dgn ketentuanMU..
Dia, kemalangan di Kampung Melayu, Subang.. 
Otw pulg ke s.alam dr Temerloh..
Dia menghadapi keretakan tulang dada..
Berita ini sgt2 membuat aku menangis seharian, tidak tenang seharian, dan sentiasa mengirimkan doa buat dia yg tersayang..
Aku di sini akan sentiasa mendoakan kamu di sana..
Aku doakan agar kamu sentiasa sihat, dilindungi dr segala kecelakaan..
Semoga kamu dilindungi di mana jua kamu berada..
Aku akan selalu berdoa agar kesihatan kamu kembali pulih seperti sediakala..
Kerana aku tak sanggup melihat perkara sebegini berlaku pd kamu..
Seolah2 menghiris hatiku dgn berita ini..
Ketahuilah kamu yg aku myyangi dirimu, sepenuh hatiku..
Sekalipun sikapku, keegoanku, sering kali buat kamu terluka, tp percayalah bukan niatku utk buat kamu begitu..
Aku tidak sanggup lakukan itu pd mu..
Andai ditakdirkan kamu pergi pada 'si dia', aku berjanji akan merelakan hatiku dgn pemergianmu..
Aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaanmu, sekalipun saat itu aku telah pergi jauh darimu.. 
Harapanku, tanam kan dlm hati ku kepercyaan pdmu, jujur pd ku siapa di dlm hatimu saat ini,. hanya 1 jawapn yg aku inginkn utk menentukan aku masih di sini, atau aku harus pergi.............
Jika kamu terbaca blog ini, ketahuilah yg rasa syg dan cinta dlm hatiku ini masih di sini utk kamu.. 
Kembalikan kepercayaan ku buat kamu........ 
Hanya 1 jawapan aku inginkan darimu.......
Salam sayang... 

Tuesday, 9 October 2012

Assalammualaikum wbt...

Kini aku berada di tahun terakhir pengajianku.. Agak tekanan perasaan jgk la aku ni.. Terlalu byk research yg perlu dibuat utk semester ni, terlalu byk subjek dan chapter yg perlu aku cover.. Impian tinggi, usaha juga perlu lah setinggi impian aku tu.. Never give up wany!!! "Kamu" bijak, selalu DL.. aku? haiishhh ni yg membuatkn jiwa berkobar2 nk study ni.. 

Walaupun kerja bertimbun, journal serta menemani, tapi hidup kena la happy.. kalau kita stress, mmg x jd ape la.. mempositifkan diri sntiasa walaupun perkara tu sgt berat utk kita pikul.. Dengan berblogging ni rasenya dpt la aku mluahkn rase stress, sedih, marah, semua nya di sini.. kalau cte kt org, tkt org pnt mndgr, dan mcm2 la.. bila mnulis di blog, xde sape mrh.. hehe..

Ok la, i've to go.. byk sgt kerja nk dibuat.. Love u guys! Pada 'kamu', all the best syg.. i love u!! <3

Friday, 5 October 2012

Everyday is a day

Assalammualaikum..

Bismillahirrahmanirrahim.. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..
Doaku semoga hari ini akan menjadi lebih baik dari sebelumnya..
Pintaku agar kesabaran tidak akan pernah lekang dari diriku..
Kerana aku hanya ingin menjadi seorang muslimah yang sentiasa taat pada perintahMu,
yang menjauhi segala laranganMu,
yang sentiasa redha dengan ketentuanMu..

Saban hari dan saban waktu aku berdoa, 
aku tangisi segala apa yang aku lalui setiap hari,
bukan kerana hilangnya sebuah kekuatan yang aku bina,
bukan juga kerana putusnya harapanku utk meneruskan hidup,
tetapi kerana menyesali segala perbuatanku di atas muka bumiMu ini Ya Allah..

Aku manusia biasa yang sering kali melakukan kesilapan..
yang sering kali lalai dan alpa dgn urusan duniawi..
KAU Maha Agung, Maha Kaya, Maha Besar,
Aku bersujud padaMu,
Kurniakan aku seorang insan yang sentiasa sabar membimbingku ke jalanMu,
yang sentiasa mengingatkan ku erti sabar, erti redha, erti semangat dan kekuatan..
Aku tidak mencari yang kaya raya, aku hanya mencari seorang yang apabila aku melihatnya, hatiku menjadi tenang.. 
Saat itu aku mengerti KAU telah menciptanya utk diriku..

Aku mahu bertaubat ke jalanMu, jalan yang KAU redhai..
Kepada 'kamu' yg menjadi pendampingku kini, dan insyaAllah hingga ke akhir hayatku,
bawalah aku ke jalan yang diredhai, agar kita sama2 semaikan rasa cinta ini dengan keagungan yang terindah dari Maha Pencipta.. InsyaAllah..  

Wednesday, 29 February 2012

Mama

Assalamualaikum..
Mama, Wani mntk maaf..
Mungkin Wani x pernah ungkap secara direct yg wani sgt sygkn mama..
sebab wani ni segan! hehe
tapi wani tnjukkn syg wani pd mama dgn perbuatan..
wani nk mama tau wani sygkn mama sgt2!
mama, wani rase mcm wani x nk je pergi jauh2 lagi..
ape yg wani rase, wani nk dok umah dgn mama, nk jaga mama..
wani sedih bila pegi jauh2 ni..
org x tau, mama x tau..
xde sape tau..
Allah je tau..
Wani taip ni pn smbil menitis air mata wani mama..
mama, xde mama yg terhebat selain mama..
xde mama sekuat mama..
xde mama sepenyayang mama..
biarlah hdup mati wani bersama mama..
Wani nk kerja baik2, kumpul duit, Wani nk hantar mama pergi haji..
Bila mama marah, kdg2 wani protes.. tp wani mesti fikir semula knp wani perlu protes kn..
mama mrh utk kbaikan wani..
mama..
mama doa kan wani selamat di dunia dan akhirat eh,,
wany nk balas jasa2 mama sementara wani masih berpeluang utk lakukan nya..
Wani hari2 doa supaya Allah pnjgkn umur mama, smg Allah sembuhkn sgla pyakit mama..
smg mama sentiasa dilindungi di mana pn mama berada..
mama, wani sygkn mama..
lebih dr sgla2nya mama..
Maafkn wani, mama.. ='(

Wednesday, 22 February 2012

Rezeki aku!!

Assalamualaikum rakan2..


Baru je hari tu result exam utk degree keluar..
Target aku x tercapai..
Tapi alhamdulillah lulus 100%..
Aku x sehebat yg lain, tapi aku ada kelebihanku sendiri..


Aku x sepandai mereka, tapi ada kepandaianku sendiri..
Strategi belajar kne ubah..
Masa2 yg ada kne rajin study..
Mcm lect aku ckp, sehari dlm 4 jam mesti kne ulangkaji..
Malam kol 12 mesti tido..
Exercise jgn lupa!
Madu madu madu!!! Sangat penting ye rakan2!
Ape2 pn, kita usaha kuat2 sem yg seterusnya..
Tiada yg mustahil utk berjaya!!
Saya boleh!! Semestinya boleh!!
InsyaAllah..
Buat 'kamu', tahniah sbb dekan lagi sem ni! 
Saya doakan kita sama2 berjaya eh.. 
Saya syg awak!

Saturday, 18 February 2012

Ini Ruang Hatiku

Salam kawan2 sekalian..
What's on my mind now?
Lets talk about me n 'him' tonite..
'He' is a person who really understand me, appreciate me, knows what da best for me n for us..
'He' never stop to advice me, give me some strength to let me know that he always beside me.. 
Tq awak utk smua pengorbanan awak pd saya.. 
Mmg x terhitung dek jari, x terhitung juga tinggi nye keikhlasan awak..
Saya sering kali berdoa agar Allah beri sy pluang utk trus mencintai awak, dan dicintai awak sepanjang hidup kita..
InsyaAllah jodoh kita sentiasa berpanjangan dan sy tahu, Allah tau ape yg tbaik utk kita..
"I'll stay by ur side" just a simple word, but too much meaning for us..
Everythings happen come with the reason, and the things always make we more understand each other..
Allah tidak akan menguji hambanya sekiranya kita x mampu menerima ujian itu..
Awak, kita sama2 tanam sifat sabar dan tabah dgn lebih dalam lagi eh..
Saya harapkan yg terbaik dari awak, dan saya harapkan sy dpt jadi yg terbaik utk awak..
InsyaAllah..
Awak, selagi Allah masih bg sy peluang dan kesempatan, saya nk ckp saya syg awak!! 
Terima kasih awak sbb awak byk sgt tlg saya x kira masa sy ssh atau senang..
Bila sy ssh, nk mntk tlg, awak x pernah lari laju2 tinggalkn saya.. hehe.. 
Tapi awak berlari sepantas kilat menuju ke arah saya..
Terima kasih awak..
Kita doa sama2 tau..
Saya syg awak!

Thursday, 9 February 2012

Hati dan Perasaan

Assalamualaikum kawan2..
Selamat malam buat semua..


Kehadiran coretan saya pd mlm yg sgt hening ini barangkali lebih skema atau lbih kepada isi hati saya sendiri..
Knp? Ape dh terjadi pada saya?
Jawapannya sgt mudah, Allah sedang menguji saya dgn memberi rasa yg kurang enak di dlm hati saya..
tujuannya utk melihat sama ada hambaNya masih mengingatinya atau sudah lalai dgn urusan duniawi..


Saya hambaNya yg sgt lemah, yg sering kali jatuh bila hati dilanda badai.. Tapi lupakah saya kepada Pencipta?
Mengapa saya perlu mengeluh dgn segala yg berlaku?
Kadang2 kita acap kali rase stress, tension, serabutnye!!
kan?
Kita terlalu memikir mcm mana klu mcm ni? klu mcm tu plak mcm mn?
Tapi kte lupa yg Allah menentukan segalanya..
Memohon la kepada Allah, krn Dia saja yg tau ape yg tbaik buat kita..
Dimana pun kita, jgn la kita lalai tanpa mengingatiNya..
Ya Allah, aku bermohon dgn rase rendah diri, Kau ampunilah segala dosa2ku, dosa2 ibu bapaku, dosa2 kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat.
Kau bantulah kami di setiap langkah kaki kami..
Kau peliharalah kami agar sentiasa di bawah keredhaanMu.
Kau permudahkan lah urusan kami di dunia juga di akhirat..
Amin..





Thursday, 26 January 2012

Dariku Untukmu

Salam semua rakan2 di luar sane..
Pada malam yg tenang ni ingin sy berkongsi serba sedikit rase hati di cni..
Rase hati? hehe.. Bknlah rase sgt sbnrnye, tp skdar perkongsian..
Kita sebagai manusia di atas muka bumi ni kadang2 sering mengeluh, "kenapa aku x dpt mcm dia? untungnye la dia".. Begitu juga aku..
Tapi hakikatnya kita lupa bahawa setiap org itu rezekinya berbeza2.. Jika Allah telah menetapkan sesuatu itu bkn utk kita, maka itu adalah yg terbaik utk kita.. Jgnlah kita mengeluh dgn setiap dugaan yg telah Allah tentukan, kerana setiap sesuatu itu pasti ada hikmahnya disebaliknya..




Sedikit madah yg dpt sy kongsikan bersama rakan2, madah yg sy petik dr novel 'Stanza Cinta' created by Nurull Halawati..

"Jika kau berasa lelah dan tidak berdaya drpd usaha yg sepertinya sia2
Allah tahu betapa keras engkau sudah berusaha.
Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih
Allah sudah menghitung air matamu.
Jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan masa berlalu begitu saja
Allah sedang menunggu bersama denganmu.
Ketika kau fikir kau sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi
Allah punya jawapannya.
Ketika sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau berasa tertekan
Allah dapat menenangkanmu.
Jika tiba2 kau dapat melihat jejak harapan
Allah sedang berbisik padamu.
Ketika sesuatu berjalan lancar dan kau ingin mengucap syukur
Allah telah memberimu rahmat.
Ketika sesuatu yg indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban
Allah telah tersenyum padamu.
Ketika kau memiliki tujuan utk dipenuhi dan mimpi utk digenapi
Allah sudah membuka matamu dan memanggilmu dgn namamu
Ingatlah di mana pun kau menghadap,
Allah SWT Maha Tahu dan Maha Mendengar"






Tuesday, 24 January 2012

Mengkreatifkn blog

salam..
hi kengkawan..
setelah berabad mnggalkn blog ni, rase rndu sgt nk pompet2 dlm ni.. =)
1st skali, lama sgt x edit blog.. raseny dh mengalahkn hutan dh blog ni.. Tapi atas dasar keinginan yg tggi, akhirnya dpt la sy mengedit serba sedikit blog ni..
Tapi sy rs blog ni sgt2 la simple.. sy cuba jg google psl tuto cantikkan blog..
Jumpe tu mmg jumpe..
Tapii....
Masih lg x puas hati..
Kwn2 yg rase2 reti n bole tlg blog sy yg hmpir musnah ni, tlg bg idea n pandangan k..
I really appreciate dat! =)
Bantal n tilam sgt cemburu melihat sy membebel dgn pnuh minat di cni..
Masa utk tido! taaa.. Gudnyte!
Salam