Thursday, 9 February 2012

Hati dan Perasaan

Assalamualaikum kawan2..
Selamat malam buat semua..


Kehadiran coretan saya pd mlm yg sgt hening ini barangkali lebih skema atau lbih kepada isi hati saya sendiri..
Knp? Ape dh terjadi pada saya?
Jawapannya sgt mudah, Allah sedang menguji saya dgn memberi rasa yg kurang enak di dlm hati saya..
tujuannya utk melihat sama ada hambaNya masih mengingatinya atau sudah lalai dgn urusan duniawi..


Saya hambaNya yg sgt lemah, yg sering kali jatuh bila hati dilanda badai.. Tapi lupakah saya kepada Pencipta?
Mengapa saya perlu mengeluh dgn segala yg berlaku?
Kadang2 kita acap kali rase stress, tension, serabutnye!!
kan?
Kita terlalu memikir mcm mana klu mcm ni? klu mcm tu plak mcm mn?
Tapi kte lupa yg Allah menentukan segalanya..
Memohon la kepada Allah, krn Dia saja yg tau ape yg tbaik buat kita..
Dimana pun kita, jgn la kita lalai tanpa mengingatiNya..
Ya Allah, aku bermohon dgn rase rendah diri, Kau ampunilah segala dosa2ku, dosa2 ibu bapaku, dosa2 kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat.
Kau bantulah kami di setiap langkah kaki kami..
Kau peliharalah kami agar sentiasa di bawah keredhaanMu.
Kau permudahkan lah urusan kami di dunia juga di akhirat..
Amin..





No comments:

Post a Comment